Vores historie


Vores historie

Odd Molly ville ikke eksistere uden Molly. En skater pige i Venice Beach fra 80'erne, hvis mod var at bryde fri fra normer og følge sin egen drøm, inspirerede os til at starte Odd Molly for mange år siden. Men Molly er mere end blot en del af vores historie; Molly er Odd Mollys sjæl. Hendes værdier afspejles i alt, hvad vi gør.

Odd Molly vil altid være inspireret af Molly og vil kæmpe for at få flere som Molly i verden.

Hurtige fakta
Grundlagt i 2002
Ansatte: Omkring 80 (30. september 2015)
Hovedkontor: Stockholm, Sverige
Afdeling: Santa Monica, USA
Noteret på Nasdaq OMX i 2010
Nettoomsætning: EUR: 32 millioner (2014)

Siden begyndelsen
2002-2007
• Vinder International Baltic Fashion Awards Prêt-à-porter - Tyskland.
• Åbner et kontor i Los Angeles og afholder et modeshow i Hollywood, USA.
• Vinder Stockholms handelskammers pris Export Hermes for et succesfuldt eksportsalg.

2008-2011
• Udnævnt som årets brand i 2007 af Svensk Handel.
• Odd Mollys designchef vinder en prestigefyldt designpris, "Guldknappen", uddelt af magasinet Damernas Värld.
• Åbner den første Odd Molly-butik
• Første reklamekampagne med Helena Christensen som ansigt for Odd Molly.
• Odd Molly-aktien bliver noteret på NASDAQ OMX Stockholm 21. juni 2010.
• Vinder Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine.

2012-2014
• Fejrer 10 års jubilæum med vores største modeshow nogensinde under Stockholms modeuge.
• Lancerer vores allerførste home-kollektion, et lille skridt på vejen til at blive et komplet livsstilsbrand.
• Åbner en række butikker og shop-in-shops i Sverige og Tyskland som en del af vores detailudvidelsesstrategi.
• Lancering af vores første badetøjslinje.

2015
• Åbner butikker i Sverige, Finland og Tjekkiet.
• Lancerer den første kollektion fremstillet af økologisk bomuld, Daydreaming-kollektionen.
• Odd Molly blev for nylig rangeret som nummer 1 på AllBrights prestigefyldte liste over virksomheder med ligestilling mellem kønnene for 2015.

Odd Molly'er!
Odd Molly er et brand med ånd, hjerte og bevidsthed.

Odd Molly er også et kærligt brand med store ambitioner,
men stadig et brand, der aldrig vil tage sig selv for højtideligt.
Odd Molly-ånden vil gerne stille sin sult efter mere
og samtidig være fuldstændig fantastisk.

Vi vil gerne tro, at vores kunder, skønne kvinder fra hele verden,
har de samme cool kerneværdier.

Sådan fejrer vi de ting, vi elsker mest.
Menneskene, stederne og øjeblikkene har gjort os til det, vi er i dag.