Vores historie

VORES HISTORIE

Odd Molly er et svensk tøjbrand, der blev grundlagt i 2002 med en vision om at lave tøj, der symboliserer kvindelig styrke, mod og kærlighed. Vores tøj er skabt i kærlighed og kendetegnet ved høj kvalitet, farver, mønstre, naturlige materialer og håndlavede detaljer. Brandet er inspireret af Molly - en kvinde, der levede et boheme-skaterliv i Venice Beach i 80’erne. Molly er modig, bryder konventionerne og følger sit hjerte i alt, det hun gør. Hun er ydmyg, omsorgsfuld - hun er et symbol på, hvad Odd Molly står for. Odd Molly ønsker, at enhver kvinde er den bedste udgave af sig selv!





HURTIGE FAKTA

Grundlagt i 2002
Hovedkontor: Stockholm, Sverige
Noteret på Nasdaq OMX i 2010





SIDEN BEGYNDELSEN



2019

• Odd Molly lancerer et ambassadørsamarbejde med kunstnerne Neneh Cherry og Titiyo. Reklamer for kunstnerne i dette forårs Tribute-kollektion kører i Stockholms metro, ved busstoppesteder rundt om i Sverige og i adskillige aviser.
• 7. Februar åbner Odd Molly en ny butik i NK, et eksklusivt stormagasin i Stockholm, Sverige.

2018

• Detailindustrien er i forandring, og det samme er Odd Molly. I år har vi arbejdet på at styrke vores kundetilbud, brugertilgængelighed og yderligere fokus på digitalt salg.
• Jennie Högstedt Björk bliver Odd Mollys nye CEO i august 2018.
Odd Molly vil fortsat forandre og tilpasse organisationen for at optimere processerne med det formål at øge effektiviteten. Rentabiliteten af de forskellige salgskanaler er i fokus, og virksomheden arbejder på at tilpasse sin tilstedeværelse på forskellige markeder i forhold til betingelser og potentiale.
• Odd Molly er den stolte sponsor for den succesfulde musikfestival Queens of Pop, der afholdes i Helsingborg og Uppsala. Det karakteristiske for festivalen er, at den kun har kvindelige kunstnere på programmet, som f.eks. Zara Larson, Icona Pop og Sarah Klang.
• Odd Molly indleder et succesfuldt samarbejde med Heja Livet (et socialt netværk for kvinder) og arrangerer en sejltur til Grækenland med unge kvindelige entreprenører.

2017

• 2017 er året, hvor vi tager forholdsregler, der koster på kort sigt, men fremmer vores målsætning om at styrke vores position i den nordiske region og udvide Odd Mollys livsstilskoncept internationalt.
• E-handel driver vækst.
• Nye produktlinjer i undertøj og badetøj er udviklet, og vores kunder har modtaget begge meget positivt.

2016

• 3 nye butikker i Sverige, 1 ny butik i Norge, 1 partnerbutik i Bratislava og 3 partnerbutikker i Colorado, USA
• 11 nye shop-in-shops i Sverige og Norge
• Lancerer vores skokollektion, vores første sportstøjskollektion og vores undertøjskollektion.

2015

• 4 nye butikker i Sverige, 1 ny butik i Finland og 1 partnerbutik i Prag, Tjekkiet
• 11 nye shop-in-shops i Sverige og Finland
• Lancerer vores home-kollektion, vores fantastiske badetøjskollektion, regntøjskollektion og vores 100 % økologiske Daydream-kollektion

2014

• Tribute-kollektionen med vores mest eksklusive varer bliver præsenteret på nye markeder
• Fortsat åbning af 3 butikker og 8 shop-in-shops i Sverige

2013

• Åbner vores første butik med et nyt butikskoncept og 3 shop-in-shops som en del af vores detailudvidelsesstrategi

2012

• Fejrer vores 10 års jubilæum med vores største modeshow nogensinde under Stockholms modeuge

2008-2011

• Udnævnt som årets brand i 2007 af Svensk Handel
• Karin Jimfelt-Ghatan vinder en prestigefyldt designpris, “Guldknappen”, uddelt af magasinet Damernas Värld
• Åbner vores første butik - i Stockholm
• Første reklamekampagne med Helena Christensen som ansigt for Odd Molly
• Odd Molly-aktien bliver noteret på NASDAQ OMX Stockholm 21. juni 2010
• Vinder Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine

2002-2007

• Virksomheden bliver grundlagt af Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt og Christer Andersson
• Vinder International Baltic Fashion Awards Prêt-à-porter i Tyskland
• Åbner et kontor i Los Angeles og afholder et modeshow i Hollywood, USA
• Vinder Stockholms handelskammers pris Export Hermes for et succesfuldt eksportsalg



Odd Molly er et brand med ånd, hjerte og bevidsthed.

Odd Molly er også et kærligt brand med store ambitioner, men stadig et brand, der aldrig vil tage sig selv for højtideligt. Odd Molly-ånden vil gerne stille
sin sult efter mere og samtidig være fuldstændig fantastisk.

Vi vil gerne tro på, at vores kunder – skønne kvinder fra hele verden – har de samme cool kerneværdier.

Vores fejring af alle kvinder i hele verden og vores måde at fejre de ting, vi værdsætter allerhøjest. Menneskene, stederne og øjeblikkene
har gjort os til det, vi er i dag.