VORES HISTORIE

Odd Molly er et svensk tøjbrand, der blev grundlagt i 2002 med en vision om at lave tøj, der symboliserer kvindelig styrke, mod og kærlighed. Vores tøj er skabt i kærlighed og kendetegnet ved høj kvalitet, farver, mønstre, naturlige materialer og håndlavede detaljer. Brandet er inspireret af Molly - en kvinde, der levede et boheme-skaterliv i Venice Beach i 80’erne. Molly er modig, bryder konventionerne og følger sit hjerte i alt, det hun gør. Hun er ydmyg, omsorgsfuld - hun er et symbol på, hvad Odd Molly står for. Odd Molly ønsker, at enhver kvinde er den bedste udgave af sig selv!

HURTIGE FAKTA

Grundlagt i 2002
Hovedkontor: Stockholm, Sverige
Noteret på Nasdaq OMX i 2010

SIDEN BEGYNDELSEN

2019

• Odd Molly lancerer et ambassadørsamarbejde med kunstnerne Neneh Cherry og Titiyo. Reklamer for kunstnerne i dette forårs Tribute-kollektion kører i Stockholms metro, ved busstoppesteder rundt om i Sverige og i adskillige aviser.
• 7. Februar åbner Odd Molly en ny butik i NK, et eksklusivt stormagasin i Stockholm, Sverige.

2018

• Detailindustrien er i forandring, og det samme er Odd Molly. I år har vi arbejdet på at styrke vores kundetilbud, brugertilgængelighed og yderligere fokus på digitalt salg.
• Jennie Högstedt Björk bliver Odd Mollys nye CEO i august 2018.
Odd Molly vil fortsat forandre og tilpasse organisationen for at optimere processerne med det formål at øge effektiviteten. Rentabiliteten af de forskellige salgskanaler er i fokus, og virksomheden arbejder på at tilpasse sin tilstedeværelse på forskellige markeder i forhold til betingelser og potentiale.
• Odd Molly er den stolte sponsor for den succesfulde musikfestival Queens of Pop, der afholdes i Helsingborg og Uppsala. Det karakteristiske for festivalen er, at den kun har kvindelige kunstnere på programmet, som f.eks. Zara Larson, Icona Pop og Sarah Klang.
• Odd Molly indleder et succesfuldt samarbejde med Heja Livet (et socialt netværk for kvinder) og arrangerer en sejltur til Grækenland med unge kvindelige entreprenører.

2017

• 2017 er året, hvor vi tager forholdsregler, der koster på kort sigt, men fremmer vores målsætning om at styrke vores position i den nordiske region og udvide Odd Mollys livsstilskoncept internationalt.
• E-handel driver vækst.
• Nye produktlinjer i undertøj og badetøj er udviklet, og vores kunder har modtaget begge meget positivt.

2016

• 3 nye butikker i Sverige, 1 ny butik i Norge, 1 partnerbutik i Bratislava og 3 partnerbutikker i Colorado, USA
• 11 nye shop-in-shops i Sverige og Norge
• Lancerer vores skokollektion, vores første sportstøjskollektion og vores undertøjskollektion.

2015

• 4 nye butikker i Sverige, 1 ny butik i Finland og 1 partnerbutik i Prag, Tjekkiet
• 11 nye shop-in-shops i Sverige og Finland
• Lancerer vores home-kollektion, vores fantastiske badetøjskollektion, regntøjskollektion og vores 100 % økologiske Daydream-kollektion

2014

• Tribute-kollektionen med vores mest eksklusive varer bliver præsenteret på nye markeder
• Fortsat åbning af 3 butikker og 8 shop-in-shops i Sverige

2013

• Åbner vores første butik med et nyt butikskoncept og 3 shop-in-shops som en del af vores detailudvidelsesstrategi

2012

• Fejrer vores 10 års jubilæum med vores største modeshow nogensinde under Stockholms modeuge

2008-2011

• Udnævnt som årets brand i 2007 af Svensk Handel
• Karin Jimfelt-Ghatan vinder en prestigefyldt designpris, “Guldknappen”, uddelt af magasinet Damernas Värld
• Åbner vores første butik - i Stockholm
• Første reklamekampagne med Helena Christensen som ansigt for Odd Molly
• Odd Molly-aktien bliver noteret på NASDAQ OMX Stockholm 21. juni 2010
• Vinder Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine

2002-2007

• Virksomheden bliver grundlagt af Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt og Christer Andersson
• Vinder International Baltic Fashion Awards Prêt-à-porter i Tyskland
• Åbner et kontor i Los Angeles og afholder et modeshow i Hollywood, USA